,

Merklogica

Handboek om een sterk merk te bouwen

Paperback Nederlands 2026 1e druk 9789024476046
Nog niet verschenen, verwacht op 10-06-2026

Samenvatting

Wil je je organisatie als sterk merk op de kaart zetten? Dan is Merklogica jouw gids.

In de aandachtseconomie waarin wij leven, met de toenemende digitale mogelijkheden van bijvoorbeeld AI, wordt het steeds lastiger voor organisaties om zichtbaar en herkenbaar te blijven. Een sterk merk helpt, maar vraagt om scherpe keuzes: positionering, herkenbare symbolen, een relevante belofte, sterke storytelling en consequente uitvoering. Je moet in seconden kunnen vertellen wie je bent en waarom jij de beste keuze bent, juist in markten waarin producten en diensten op elkaar lijken.

De gelouterde merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout presenteren een helder, eenvoudig stappenplan om tot een onderscheidend merk te komen. Elke stap is onderbouwd met fundamentele theorieën, denkmodellen en recente wetenschappelijke én praktische inzichten. Rijke, herkenbare cases – van Nike, IKEA, Nespresso, Dove, Apple, Obama en Trump tot Coolblue, HEMA, Rijksmuseum, Natuurmonumenten, Rituals en NS – laten zien hoe het werkt in de praktijk.

Merklogica is een handzaam, toegankelijk en direct toepasbaar boek voor iedereen die een sterk merk wil bouwen. Voor allerlei soorten organisaties, van bedrijven en culturele instellingen tot ngo’s en overheden. Met veel denkoefeningen die helpen om de juiste keuzes te maken, zodat klanten je wél weten te vinden.

-Gebaseerd op decennia aan ervaring van twee zeer gerenommeerde merkstrategen

-Logisch en bewezen denkraam dat je zelf makkelijk kunt toepassen

-Boordevol met inspirerende en leerzame voorbeelden in woord en beeld

Specificaties

ISBN13:9789024476046
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2026
Hoofdrubriek:Marketing

Over Marc Oosterhout

Marc Oosterhout is mede-oprichter van N=5, een toonaangevend reclamebureau, met tal van grote opdrachtgevers in binnen- en buitenland. In 2010 werd het bedrijf uitgeroepen tot Bureau van het Jaar. Oosterhout studeerde communicatiewetenschappen en economie. Hij is een prominent merkdeskundige en verschijnt met regelmaat in de media. Eerder schreef hij 'Ondernemende types - Ondernemers zijn net mensen'. In 2013 werd hij benoemd tot voorzitter van de Vea (Vereniging van communicatieadviesbureaus).

Andere boeken door Marc Oosterhout

Over Trudelies van der Poel

Trudelies van der Poel is al ruim 25 jaar merkstrateeg met veel internationale ervaring. Ze was werkzaam bij onderzoeksbureau Censydiam en was directeur strategie bij reclamebureau UbachsWisbrun.

Andere boeken door Trudelies van der Poel

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Merklogica