

Luc Kroeze is sinds 2008 actief op de beurs. In 2014 werd hij voltijds belegger, vastgoedinvesteerder en financieel blogger. Recent verdiepte hij zich in de behavioral finance-literatuur, over hoe ons gedrag op de beurs - en dus ook de beurs zelf -beïnvloed wordt door onze psychologische tekortkomingen.
Meer over Luc KroezeDe kaviaarformule
Beleg in 's werelds beste bedrijven
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 9789401485579Samenvatting
Vergeet crypto's. Vergeet short selling. Vergeet de gouden beurstips van je buurman. Koop enkel aandelen van sterbedrijven. Betaal er een eerlijke prijs voor. Doe daarna jarenlang niets terwijl de tijd zijn werk doet en je geld vermenigvuldigt. Dát is de kaviaarformule. Net als kaviaar zijn topaandelen schaars en vaak prijzig, maar ze zijn de investering dubbel en dwars waard.
Beurskenner Luc Kroeze zweert bij kwaliteitsbeleggen. In De kaviaarformule deelt hij zijn checklist voor succes. Aan de hand van 13 zorgvuldig uitgewerkte criteria vind je bedrijven die stelselmatig goed presteren. Met cijferwerk, verhalen en tips om je portefeuille zorgvuldig op te bouwen en te onderhouden.
Trefwoorden
kwaliteitsbeleggen beleggen aandelen langetermijnbeleggen bedrijfsanalyse waardering competitieve voordelen portefeuillebeheer warren buffett rendement op geïnvesteerd kapitaal charlie munger kasstromen winstmarge waardebeleggen aandelenanalyse prijszettingsmacht checklists marktleiderschap groeipotentieel balansanalyse merksterkte recessiebestendigheid see's candies berkshire hathaway
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding – 11
1. EEN INTRODUCTIE TOT KWALITEITSBELEGGEN — 15
2. EEN CHECKLIST – 26
3. KWALITATIEVE CRITERIA – 37
4. KWANTITATIEVE CRITERIA – 118
5. WAARDERING – 169
6. EEN PORTEFEUILLE STARTEN EN ONDERHOUDEN – 180
Appendix – 201
Lees- en luistertips – 202
Dankwoord – 206
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan